Karangan Melampau

Haaa… tak kira.. I tau mende ni dah season, tapi tetap nak share ngan korang semua. Karangan ni dipetikan dari Majalah UJANG terbitan pd tahun 1994…

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.

Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.

Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.

Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat laporan ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

Hahahahah… kalau korang tak gelak baca karangan kat atas ni, memang lah korang ada sindrom daya melawak yang rendah. Tak lama lagi la tuuuu… lol.

Imagination, Ideas & Reality

Here are some wonderful quotes I found at my company’s Intranet. I think they are really inspiring. Just thought to share them :luv:

“Imagination is more important than knowledge, since knowledge is merely limited.. while imagination embraces the entire world.” – by Albert Einstein.

Without imagination, there won’t be much of technologies today. It all started as some imaginations and the urge to have something different.

Read more…

Toothless

Ouch, my gum still hurts :yuck: Went to dentist yesterday evening to get rid of my molar tooth which has been damaged by chocolates and ice-cream, lol. It only stop bleeding until this morning…! I was so worried. But thankfully, I finally can eat something now…

Went out with Ainor to watch ‘Gangster’ the other day. Well, sadly, the film didn’t turn out to be as good as I hope it would be :sad: Well, it has some really good actions (love all the racing and cars parts) but… my personal opinion is that the movie doesn’t have a proper storyline, I dunno, at least Ainor and me think so. 3 stories in a film with no connections among them at all? It’ll be better if they stick to 1 damn story, it’ll be much bigger and better… Well, one of the strongest reason I wanted to watch the movie was because… ehehe… Ako was in it :tongue: (selain menyokong filem tempatan, right..) But overall, I think it’s an OK film… nice stunts and stuff :wink:

Tonight is Juara Lagu :drum rolls: but, meaning no Smallville tonight, ergh… And Umie’s debut performance on TV is gonna be tonight at 8pm, in Blast Off talent search competition. She’s the lead singer in the Shohoku band. Asked me lots of times to watch her performance, lol. I’m totally gonna support her 100%. Hope they’ll make it to the final :cross fingers:

Fallen into pieces

Things has got really really boring thislately. I suddenly lost my interest on many things, including my study. It’s like I’d rather sit and watch TV all day long or even play computer games until 4 am. No idea why. But I’m trying to find myself back again. My marks are dropping slowly on my first tests… I just hope it won’t be long and my history of ‘failing’ won’t happen again. I’m sick of being called stupid and or not one of the best in my family.. among my cousins to be more specific. We are pretty close so we are always being compared to each other. I have lots to prove to everyone, so I hope I’ll have my strength back soon and go for the battle to be one of the first-class honour student.

Have my test in an hour. And yeah, not so surprisingly, I’m still here in front of the computer. That’s what I was talking about. Ergh. I’ve been thinking of changing for a new layout as this old dark layout has bored me to death already, lol. But I have no idea what or even who will be featured on the layout?? Hmm… I can’t seem to find any good pics. :yawn:

Juara Lagu is going to be next week. I hope Vince will perform his best, and hopefully won something :grin: He’s been working hard to get where he is now, wishing him all the best. Semalam tengok Muzik@Ria, lawak gile la video klip KRU & Adam yang baru tu -“Terhangat Di Pasaran”. Wakaka, pakai pompuan plak tu, tu yang lawak tu. KRU still maintain best cam dulu. Aku minat KRU takde la gile2 sangat tapi aku suspect (bak kata apek senario) la kat diorang. Wat lagu sendiri, manage group sendiri sume. Aku ingat lagi dolu2, masa memula KRU breakthrough tahun 1992, aku tak berapa minat diorang, malah rasa ntah pape ntah. Alaa.. masa aku zaman kanak2 dulu, masa minat sesame street lagik. Pastu aku start minat diorang sejak album Awas 1994. Sampai la ni sekarang. Ape la aku ni cerita pasal minat KRU lak. Bukan ape, aku saje je nak release tension ni. Tak pernah2 aku tulis BM dalam blog aku.

OK, I guess that’s it for now. I’d better go and have my last glance at my notes before the test begin. See ya… hopefully with a new layout ;)